
24 miesiące od daty sprzedaży. Warunkiem obowiązywania 24-miesięcznego okresu gwarancji jest wykonanie przez HATO lub wykwalifikowanego instalatora jednego płatnego przeglądu pomiędzy 10 a 12 miesiącem od dnia zamontowania produktu przez Użytkownika, co musi być potwierdzone odpowiednim wpisem w karcie gwarancyjnej.
W normalnych warunkach atmosferycznych HATO przejmuje w czasie biegu gwarancji gwarancję za powłoki odporne na korozję szczelinową, łuskowatość, powstawanie rys i pęcherzy i odrywanie w zakresie powierzchniowym produktów firmy. Gwarancja na powłoki dotyczy klasy korozyjności atmosfery C3 dla powłoki SP oraz C2 dla powłoki DU - zgodnie z PN EN ISO 12944-2
HATO gwarantuje, że stopień połysku, matowienie lub zmiana odcienia koloru elewacji w takim samym położeniu i pod wpływem takich samych warunków zewnętrznych będzie takie samo.
Właściciel budynku zobowiązuje się, co najmniej raz do roku, do poddania powłok szczegółowym oględzinom. W przypadku stwierdzenia korozji lub innych nienormalnych zmian należy zgłosić to w formie pisemnej do HATO. Właściciel budynku zobowiązuje się, zależnie od położenia i warunków atmosferycznych, co najmniej raz na dwa lata, do czyszczenia elewacji.
Gwarancja nie pokrywa i nie rozciąga się na:
Korzystający z gwarancji musi udowodnić, że ewentualne usterki na powłoce są objęte warunkami gwarancji. Jeżeli taki przypadek nie występuje, HATO nie ma obowiązku świadczenia usług gwarancyjnych.
Ponadto uprawniony do gwarancji musi zadbać o to, aby przy obróbce materiału objętego niniejszą gwarancją, np. przez wierceniu lub skracaniu płyt, strona obrabiana została powleczona warstwą ochronną. Szkody powstałe wskutek nieprawidłowej ochrony nie będą objęte niniejszą gwarancją.
Ponadto materiał musi być zmontowany na gotowo w jego ostatecznej pozycji, najpóźniej w ciągu 3 miesięcy od sprzedaży. Składowanie na budowie musi przebiegać w sposób fachowy i posiadać wystarczającą ochronę przed wpływem pogody lub innych niekorzystnych warunków zewnętrznych. Ponadto gwarancja przepada, jeżeli stwierdzona usterka została spowodowana wadą konstrukcyjną, jeżeli np. ta konstrukcja została naruszona.
Gwarancja nie obejmuje w żadnym wypadku roszczeń odszkodowawczych wskutek przeszkody w użytkowaniu budynku lub częściowej lub całkowitej utraty materiału i przedmiotów znajdujących się w budynku.
Zobowiązania HATO na podstawie warunków gwarancji:
A. Roszczenia odszkodowawcze ograniczają się do naprawy powłoki, przy czym HATO ma prawo dowolnego wyboru zastosowanych materiałów i sposobu pracy lub do
B. dostawy zastępczej elementów elewacji w przypadku szkody, jeżeli koszty tej dostawy nie przekraczają wartości pierwotnych.
W przypadku występowania wad objętych niniejszą gwarancją HATO ponosi koszty naprawy lub dostawy zastępczej, jednakże nie większe niż kwota rachunku zmniejszona o 10% rocznie, licząc od daty dostawy materiałów. Gwarancja jest udzielana klientowi i tylko jemu jako Kupującemu materiał.
Niniejsza gwarancja obejmuje wyłącznie przedmioty i produkty objęte umową sprzedaży.
Wnioski odnośnie usuwania szkód muszą być składane bezpośrednio (jednoznacznie w ciągu 5 dni roboczych) po stwierdzeniu szkody i w trakcie trwania okresu gwarancyjnego, na piśmie, z podaniem numeru zamówienia, daty dostawy i numeru rachunku. HATO ma prawo do oględzin budynku i materiału w celu stwierdzenia szkody i jej zakresu, o ile będzie to uznane za konieczne.
Koszty podjętych środków i prac, które poniosła firma HATO na zlecenie, ponosi HATO, przy czym usuwanie szkód objętych niniejszymi warunkami gwarancji nie powoduje przedłużenia okresu gwarancyjnego.
Na materiały, które zostaną naprawione podczas okresu gwarancji nie obowiązują nowe okresy gwarancji i / lub warunki gwarancji.
Obowiązek świadczeń usług gwarancyjnych istnieje tylko wówczas, gdy zostaną spełnione wszelkie zobowiązania finansowe wobec udzielającego gwarancji (HATO).
Sprzedawca udziela gwarancji na okres 24 miesięcy – nie dłużej jednak niż 27 miesięcy – od daty sprzedaży przez HATO. Realizatorem świadczeń gwarancyjnych (gwarantem) jest sprzedawca urządzenia. Ujawnione w tym czasie wady będą usuwane bezpłatnie. Naprawa zostanie wykonana możliwie w najkrótszym terminie, nie przekraczającym 14 dni od daty doręczenia urządzenia do Serwisu HATO. Gwarant zastrzega sobie prawo wydłużenia powyższego terminu uzasadnionych przypadkach. Warunkiem obowiązywania 24-miesięcznego okresu gwarancji jest wykonanie przez HATO lub jego Partnera Handlowego jednego płatnego przeglądu pomiędzy 10 a 12 miesiącem od dnia zakupu produktu przez Użytkownika, co musi być potwierdzone odpowiednim wpisem w karcie gwarancyjnej. W przypadku braku przeglądu gwarancja kończy się po 12 miesiącach od daty sprzedaży.
Lista Partnerów Handlowych możliwa jest do sprawdzenia pod adresem: www.hato.com.pl lub pod numerem telefonu 32 785 25 42.
Pod pojęciem naprawy gwarancyjnej rozumie się wykonanie specjalistycznych czynności, których celem jest usunięcie wady urządzenia objętego gwarancją. Urządzenie lub podzespoły, w których stwierdzone zostaną wady materiałowe, konstrukcyjne lub produkcyjne i z tego powodu działają nieprawidłowo, będą wg opinii serwisu firmy HATO naprawiane lub wymieniane na wolne od wad. Po wykonaniu czynności serwisowych wymienione części stają się własnością sprzedawcy. Warunkiem skorzystanie z niniejszej gwarancji jest:
Przedstawienie poprawienie wypełnionej karty gwarancyjnej (pieczątka sprzedającego, nr seryjny urządzenia, data sprzedaży, nr dokumentu sprzedaży, dane kupującego, data i miejsce montażu, podpis kupującego)
Opisanie usterki produktu oraz pisemne zgłoszenie reklamacji u sprzedawcy
Załączenie ważnego dokumentu zakupu (dotyczy produktów do których nie jest załączona karta gwarancyjna)
Gwarancją nie są objęte:
W przypadku dokonania 4 nieskutecznych napraw gwarancyjnych uważanych powszechnie za istotne, kupującemu przysługuje prawo wymiany towaru na nowy wolny od wad. W przypadku zakupu kilku urządzeń w jednym zestawie, możliwość wymiany dotyczy tylko tego urządzenia, którego czterokrotne naprawy okazały się nieskuteczne.
Kupujący ma obowiązek zawiadomić sprzedawcę o usterce w terminie 2 dni od daty jej ujawnienia
Niniejsza gwarancją objęte są wyłącznie produkty HATO zamontowane i eksploatowane na terenie Polski
Niewypełniona i/lub niepodstemplowana karta gwarancyjna jest nieważna
Gwarancja nie obejmuje kosztów demontażu, ponownego montażu i uruchomienia produktu oraz transport do serwisu HATO.
UWAGA! gwarancja traci ważność w przypadku zamontowania automatu przez osoby nieuprawione