Polski (PL)
Polski (PL)
English (en-GB)

Napęd garażowy: Tradycyjne rozwiązania i nowoczesne alternatywy

Czy pasek spełnia rolę w napędzie do bram ?


Słowem wstępu warto nadmienić, ze pas w napędzie garażowym wykonany jest z bardzo wytrzymałego, odpornego na rozciąganie syntetycznego włókna aramidowego stąd spotkać się można z nazwą pas aramidowy lub „kevlarowy" - przy czym ta druga stanowi nazwę własną producenta . Aramid jest materiałem który ze względu na właściwości fizyczne jest wykorzystywany przy produkcji kamizelek kuloodpornych, nart czy części samolotów. Znalazł również zastosowanie w branży automatyki garażowej w tym napędach marki HATO, w których odpowiedzialny jest za przenoszenie pracy silnika na ruch bramy.

Automat do bramy garażowej

Czy automat do bram garażowych z paskiem aramidowym to przyszłość technologii?

Rozwiązanie proponowane przez markę HATO jest alternatywnym rozwiązaniem do najpopularniejszego rozwiązania stosowanego w napędach garażowych, gdzie przenoszenie napędu następuje za pomocą stalowego łańcucha. Stal charakteryzuje się wysoką odpornością mechaniczną oraz wytrzymałością na rozciąganie. Dlatego Jest to rozwiązanie pewne oraz bezpieczne, stosowane we wszystkich rodzajach bram segmentowych oraz uchylnych.

Napędy HATO: Innowacyjne rozwiązania w automatyzacji bram garażowych

napęd do bram

Firma HATO w swoich napędach stosuje „pasek aramidowy” wzmocniony 6 linkami stalowymi. Tworząc taki kompozyt, zminimalizowano ryzyko nadmiernego rozciągania, zachowując lepszy stosunek wagi do wytrzymałości. Napędy HATO 300 SILENT wyposażone w pasek są w stanie podnieść bramę segmentową o powierzchni 14m2 i masie 120kg.

Koszty i ograniczenia: Czy pasek aramidowy to idealne rozwiązanie w napędach do bram garażowych?

Do minusów zastosowania paska aramidowego w napędzie można zaliczyć koszt takiego produktu. Zastosowanie ultrawydajnych i nowoczesnych rozwiązań generuje wyższe koszty jego produkcji. Warto również nadmienić ze paski mogą mieć ograniczenia dotyczące maksymalnego obciążenia. W przypadku napędzania cięższych drzwi garażowych, konieczne może być zastosowanie napędu przemysłowego lub innego rodzaju mechanizmu napędowego.

Podsumowanie: Wygoda i nowoczesność w napędzie garażowym

Reasumując, zastosowanie paska aramidowego w napędzie jest nowoczesnym i wygodnym dla użytkownika rozwiązaniem. Oferuje ono cichą pracę, eliminując uciążliwe hałasy i drgania. Jednocześnie zachowuje wysoką wytrzymałość i minimalne rozciąganie dzięki wzmocnieniom stalowym. Napędy HATO z paskiem aramidowym są skutecznym rozwiązaniem dla bram segmentowych o średnich rozmiarach i masie. Należy jednak brać pod uwagę wyższe koszty oraz ewentualne ograniczenia dotyczące maksymalnego obciążenia. Dla cięższych drzwi garażowych, warto rozważyć zastosowanie napędu przemysłowego lub innych mechanizmów napędowych, dostosowanych do konkretnych potrzeb.

bramy garażowe